Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان‌ها و نویسندگان سینمایی تنها کسانی نیستند که نکات و حقایق مخفی را در آثار خود جای می‌دهند. خالقان و سازندگان فیلم‌های انیمیشنی و کارتون‌ها نیز همین گونه هستند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ممکن است بعد از خواندن این گزارش نظرتان در مورد انیمیشن‌های مورد علاقه تان عوض شود و یا دوباره به سراغ تماشای آن‌ها بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ‌ها در انیمیشن «فرار مرغی» چه چیزی را پنهان می‌کنند؟

در انیمیشن «فرار مرغی» محصول کمپانی دریم‌ورکس، همه شخصیت‌ها چیزی به دور گردنشان انداخته اند. مثل گردنبند و یا یک تکه پارچه، اما این موضوع بی دلیل نیست.

مرغ‌ها و تمامی شخصیت‌های این انیمیشن خمیری با استفاده از خمیر درسته شده اند و از طرفی باید به گونه‌ای می‌بودند که بتوانند سر و گردن خود را تکان دهند. به همین خاطر از گردنبند و تکه‌های پارچه برای مخفی کردن نقطه اتصال گردن به بدن مرغ‌ها استفاده شده است.

دردسر انیماتورها برای ایجاد مو‌های فِر

سازندگان انیمیشن «پری دریایی کوچک» در ابتدا قصد داشتند شخصیت اصلی با مو‌های مجعد و فِر طراحی کنند؛ اما در سال ۱۹۸۹ گرافیک‌های کامپیوتری به اندازه کافی خوب نبودند تا بتوان با آن‌ها چنین شکلی را به مو داد.

به همین دلیل برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ و انیمیشن «دلیر» این اتفاق افتاد و پیش از این امکان آن وجود نداشت. برای یکی از سکانس‌های این فیلم که مو‌های شخصیت به طور کامل نمایان می‌شوند، ۲ ماه وقت گذاشته شده بود.

راز انیمیشن «کوکو» که کمتر کسی متوجه آن شد

در انیمیشن تحسین شده «کوکو» می‌توان ارجاع‌های مختلفی را دید؛ برای مثال در کوچه‌های شهر مکزیکی که شخصیت اصلی در آن زندگی می‌کند، می‌توانید اسباب بازی‌های باز لایتر و کلانتر وودی از انیمیشن «داستان اسباب بازی» را ببینید.

در یکی دیگر از سکانس‌ها نیز شخصیت اصلی از کنار میزی عبور می‌کند که روی آن اسباب بازی‌های نموو دوری از انیمیشن «در جست و جوی دوری» را می‌توان دید.

موفاسا و اسکار در «شیرشاه» برادر نبودند

بعد از مدت‌ها مشخص شد که سازندگان «شیرشاه» یک حقیقت مهم را مخفی کرده اند. طبق گفته‌های آن‌ها، مفاسا و اسکار برادر نبودند بلکه دو شیر بودند که در قبیله زندگی کرده اند.

به گفته سازندگان این انیمیشن، در طبیعت وقتی رهبر یک قبیله پیر می‌شود، یک شیر قوی‌تر و جوانتر جایگزین آن می‌شوند و آن‌ها قصد داشتند از این حقیقت که در دنیای واقعی وجود دارد در انیمیشن نیز استفاده کنند.

ارجاعی در انیمیشن «درون و بیرون»

یک انیمیشن دیگر از پیکسار که در آن مخاطبان می‌توانند چندین ارجاع به دیگر انیمیشن‌ها را ببینند. یکی از این ارجاع‌ها درست در ابتدای انیمیشن قرار دارد و زمانی است که شخصیت اصلی به همراه والدینش به محل زندگی جدیدشان می‌روند.

اگر دقت کنید متوجه چندین پرنده خواهید شد که روی سیم‌ها نشسته اند و شباهت زیادی به پرنده‌ها در انیمیشن کوتاه «برای پرندگان» دارند.

از برگ برنده دیزنی تا واقعی بودن شخصیت «شِرِک»

دیزنی تقریبا در تمامی انیمیشن‌های جدیدش به گونه‌ای مخفی از اسباب بازی میکی موس استفاده کرده است. برای مثال در انیمیشن «زوتوپیا» این عروسک در کالسکه بچه و در انیمیشن «منجمد» نیز در قفسه کتاب‌ها مخفی شده بود. برخی معتقدند دلیل اینکه همه آثار دیزنی را دوست دارند، همین است.

اعلام اکران‌های جدید در «زوتوپیا»

در یکی از صحنه‌های انیمیشن «زوتوپیا» یک کلکسیون واقعی از آثار انیمیشنی دیزنی را می‌بینیم که البته به دلیل قوانین دنیای انیمیشن، نام آن‌ها تغییر داده شده است.

با نگاه به این آثار متوجه نسخه دی وی دی انیمیشن‌های «شش قهرمان بزرگ»، «ژولیده»، «موانا» و «رالف خرابکار» خواهید شد. همینطور انیمیشن‌هایی که هنوز اکران نشده بودند؛ مثل «منجمد ۲» و «غول پیکر».

رنگ مو‌های «سفید برفی»

در ابتدا سازندگان این انیمیشن قصد داشتند رنگ متفاوتی را برای موی شخصیت «سفید برفی» انتخاب کنند، اما نهایتا تصمیم گرفتند به کتاب اصلی که از آن اقتباس کرده اند پایبند باشند. همچنین قرار بود کوتوله‌های انیمیشن نام‌های متفاوتی داشته باشند، اما این تصمیم هم در نهایت عوض شد.

شخصیت «شِرِک» یک نمونه واقعی داشته است

کلمه «شِرِک» در آلمانی به معنای رعب و وحشت است اما شایددر دنیای انیمیشن ها یکی از محبوب ترین کاراکترها باشد. این شخصیت در دنیای واقعی یک نمونه اولیه داشته و آن هم یک کشتی گیر فرانسوی به نام موریس تیه است که بعد‌ها در آمریکا به نام فرشته فرانسوی معروف شد.

او به یک بیماری نادر مبتلا بود که منجر به رشد بیش از اندازه استخوان‌های او به خصوص از ناحیه صورت شد. او در زمینه ورزش بسیار موفق بود و به ۵ زبان دنیا صحبت می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انیمیشن های خارجی سینمای جهان کمپانی دیزنی شخصیت اصلی اسباب بازی انیمیشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشی‌های هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه در سالهای اخیر بازی‌های موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آن‌ها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شده‌اند. یکی از این بازی‌ها «امپراتور‌های قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

آنا: لطفا درباره بازی «امپراتور‌های قلابی» توضیح دهید.

رضایی: نخستین و اصلی‌ترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتور‌های قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ می‌کند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر می‌کنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی می‌کنند مدام مزاحم هم می‌شوند به نوعی فکر می‌کنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهم‌زده هستند. 

هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید

آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازی‌ها چیست؟

رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازی‌ها این است که هم می‌توانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوال‌ها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه می‌توانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابت‌های در فستیوال منا با حضور بازی‌های مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.

                   

آنا: این بازی چقدر در بین گیمرها طرفدار دارد؟

رضایی: این نوع بازی‌های ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد،مخاطب‌های خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است، اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی می‌کند دوست دارد یک بازی را به‌سرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالی‌که بازی‌ها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمی‌دهند.

مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان

آنا: هدف شما از بازی‌سازی چیست؟

رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی می‌سازم. بنابراین در درجه اول بازی می‌سازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازی‌های ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازی‌هایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازی‌ها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نماد‌های ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفت‌و‌گویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.

آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازی‌سازی چه جایگاهی دارد؟

رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازی‌های موبایلی نیستم، اما وضعیت بازی‌های موبایلی در ایران خوب است و بازی‌های کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی ساز‌های ایرانی در عین حال که شرکت‌های بزرگی نیستند و حمایت‌های چندانی نداشتند اما بازی‌‎های خوبی ارائه کردند.

ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان

آنا: با چه چالش‌هایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟

رضایی: چالش شخصی من پیاده‌سازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازی‌های جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازی‌سازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شده‌اند. این حمایت‌ها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتی‌گیر قهرمان می‌شود چقدر در رسانه‌ها مطرح می‌شود. درحالی‌که یک بازی‌ساز در رسانه‌ها دیده نمی‌شود. اگر تبلیغات و حمایت‌های کافی صورت بگیرد ما می‌توانیم بازی‌ها را با قیمت‌های بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینه‌براست و نیازمند تأمین مالی است.

اگر بخواهیم انیمیشن‌ها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازی‌سازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح می‌دهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان می‌برد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.

دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟

مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی می‌کرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران در این پایگاه مخفی برای حزب الله لبنان پهپاد می سازد؟ | جزئیات ادعای تلگراف
  • مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی